مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی زیر پوشش خدمات کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی "سرور" این دانشگاه قرار دارند.

هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی تحت پوشش خدمات کلینیک سرور مشهد هستند

به گزارش قدس خراسان، دکتر وثوقی مقدم روز شنبه با بیان این که بیماری هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ژنتیکی است افزود: فرد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پایین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتورهای انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیست.

وی با بیان این که فرایند انعقاد خون به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می‌ کند ادامه داد: انواع مختلفی از هموفیلی وجود دارد اما شایع‌ترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها "هموفیلی A، کمبود فاکتور هشت و "هموفیلی B، کمبود فاکتور ۹" است.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی "سرور" علاوه بر خدمت‌رسانی به بیماران استان خراسان رضوی، به بیماران ارجاع شده از سایر مناطق به ویژه شمال شرق و شرق کشور نیز خدمات داده می شود.

وثوقی افزود: پیگیری مستمر تامین داروها از جمله فاکتورهای انعقادی این بیماران از مهمترین اقدامات دانشگاه است که با توجه به کمبود این فاکتورها با پیگیری مستمر، خوشبختانه فاکتور تا کنون در دسترس این بیماران قرار گرفته است.

وی با تاکید بر تلاش دانشگاه در راستای خدمت‌ رسانی دائمی به بیماران اظهار کرد:در شیفت‌های غیر کاری در صورت بروز مشکل، بیماران می‌توانند به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه و از ارائه خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.